Lid worden

Scouting is voor elk lid verschillend. De activiteiten die er bij onze groep gedaan worden, zijn heel divers. Het accent ligt bij het buitenleven, maar dan is nog steeds niet in één zin te beschrijven wat je nou doet bij Scouting. Gelukkig niet!

Je kunt bijvoorbeeld:

• op zomerkamp en weekenden mee
  • en groot spel op het sportveld of in het bos doen
  • een broodje bakken boven een houtvuurtje
  • een vlot in elkaar pionieren
  • een speurtocht lopen
  • een boemerang figuurzagen
  • een potje voetballen
  • met een rugzak op je rug gaan hiken
  • klimmen, abseilen of zwemmen
  • je eigen potje koken
  • moppen tappen bij het kampvuur
  • en nog veel meer

Je kunt het zo gek niet bedenken of wij van de Lamoraal van Egmondgroep doen het. Als lid bij ons leer je van de anderen in je groep allerlei nieuwe vaardigheden waar jij de rest van jouw leven nog wat aan hebt, en die jij op jouw beurt weer kunt geven aan de mensen die jonger zijn dan jij. Ook leer jij om al op jonge leeftijd initiatief te nemen en samen te werken in een groep. Veel van onze leiding is ooit zelf als Welp of Bever begonnen. Het plezier dat ze zelf ervaren hebben en de kennis die ze hebben opgedaan geven ze nu weer door aan onze jeugdleden.

SCOUTING is samen bezig zijn.
En wat het voor jou is, dat moet je zelf beleven!

Hoe word ik lid?

Iedereen kan twee keer met een opkomst meedoen om te kijken of het bevalt. Helemaal gratis en vrijblijvend! Als je een keer langs wilt komen stuur dan een e-mail naar info@scoutingpurmerend.nl – dan maken we daar verdere afspraken over.

Vind je het na die twee proefopkomsten net zo leuk als wij het vinden, dan vul je ons inschrijfformulier in en word je lid. Dan moet er ook contributie betaald gaan worden. Je wordt ingeschreven bij Scouting Nederland, en krijgt daarmee alle voordelen die gelden voor Scouts uit Nederland.

Doplaan 4
1443 XZ Purmerend